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How to cast simple pointer to a multidimensional-array of fixed size?

css3 2023. 11. 1. 22:33

How to cast simple pointer to a multidimensional-array of fixed size?

I have a function that takes a pointer to a floating point array. Based on other conditions, I know that pointer is actually pointing to a 2x2 OR 3x3 matrix. (in fact the memory was initially allocated as such, e.g. float M[2][2] ) The important thing is I want to make this determination in the function body, not as the function argument.

void calcMatrix( int face, float * matrixReturnAsArray )
{
    // Here, I would much rather work in natural matrix notation
    if( is2x2 )
    {
        // ### cast matrixReturnAsArray to somethingAsMatrix[2][2]
        somethingAsMatrix[0][1] = 2.002;
        // etc..
    }
    else if(is3x3)
    { //etc...
    }

}

I am aware that I could use templates and other techniques to better address this problem. My question is really about how to make such a cast at the ### comment. Working in C++.

float (*somethingAsMatrix)[2] = (float (*)[2]) matrixReturnAsArray;

float *는 플로트 배열의 첫 번째 요소를 가리킬 수 있으며, 해당 배열 유형에 맞게 재해석_캐스팅 가능해야 합니다.그리고 그 출연진의 결과는 A의 첫번째 요소를 가리킬 수 있습니다.float [][]그래서 그 타입으로 재해석_캐스팅이 가능해야 합니다.당신은 그러한 캐스팅을 구성할 수 있어야 하고 직접적으로 해야 합니다.

float (&arr)[2][2] = *reinterpret_cast<float (*)[2][2]>(matrixReturnAsArray);

유형의 인수float **는 동일하지 않으므로 이와 같이 사용해서는 안 됩니다.

정의되지 않은 동작을 방지하려면 포인터가 실제 다차원 배열에서 시작되어야 합니다.float*는 직접 사용되며 다차원 행렬의 첫 번째 행 이상에는 액세스할 수 없습니다.

void foo(float *f) {
    f[3] = 10.;

    float (&arr)[2][2] = *reinterpret_cast<float (*)[2][2]>(f);
    arr[1][1] = 10.;
}

void main() {
    float a[2][2];
    foo(&a[0][0]); // f[3] = 10.; is undefined behavior, arr[1][1] = 10. is well defined

    float b[4];
    foo(&b[0]); // f[3] = 10.; is well-defined behavior, arr[1][1] = 10. is undefined
}

정해진float arr[2][2];라는 보장은 없습니다.&arr[0][1] + 1와 같음&arr[1][0], 내가 판단할 수 있는 한 말입니다.따라서 단일 차원 배열을 다중 차원 배열로 사용할 수는 있지만,f[i*width + j]다중 차원 배열을 단일 차원 배열처럼 취급할 수 없습니다.

It's better to use C++'s compile-time type-safety instead of just relying on not accidentally passing the wrong thing or performing the wrong reinterpret_cast. To get type-safety using raw-arrays you should use references to the raw array type you want:

void foo(float (&f)[2][2]) {}
void foo(float (&f)[3][3]) {}

If you want to pass arrays by value you can't use raw arrays and should instead use something like std::array:

void foo(std::array<std::array<float,2>,2> f) {}
void foo(std::array<std::array<float,3>,3> f) {}

This sort of casting is always cleaner, and easier to deal with, with a judicious use of typedef:

typedef float Matrix_t[2][2];

Matrix_t* someThingAsMatrix = (Matrix_t*) matrixReturnAsArray;

If this is C++ and not C, though, you should create a matrix class. (Or better yet, look for an open source one.)

내 말이 맞다면:
type deffloat Matrix_t[2][2];
Matrix_t & matrix = *(Matrix_t *) 행렬 배열로 반환;
아니면
float (&matrix2)[2][2] = *(float (*)[2])matrixReturnAsArray;

C에는 포인터를 사용하는 방법만 있습니다.
매트릭스_t *일부ThingAsMatrix = (Matrix_t *) 행렬 배열로 반환;
다음을 통해 액세스할 수 있습니다.
(*SomeThingAsMatrix)[1][0] = ...

언급URL : https://stackoverflow.com/questions/11869056/how-to-cast-simple-pointer-to-a-multidimensional-array-of-fixed-size